Subject: FW: küsin nõu
From: "Kristel Lekko" <[email-masked]>
To: "Kadi Kallas" <[email-masked]>
Date: Mon, 11 Mar 2024 14:49:34 +0200

From: Ene Rink <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 11, 2024 2:36 PM
To: Kristel Lekko <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: [VÄLJAST] küsin nõu

Tere!

Olen Viljandi linnasekretär ning meie volikogu komisjonide juhid ja
volikogu esimees palusid mul küsida teilt nõu.

Meil on täna nii, et komisjonide esimehed/ aseesimehed juhivad komisjoni
koosolekut, kuid on tekkinud olukordi, kus komisjoni esimees näiteks
osaleb koosolekul MS Teamsis ning ei soovi ise koosolekut juhtida, kuid
tahab sellel osaleda ja ka hääletada kui komisjoni liige.
Koosolekut ei soovita peamiselt sellepärast juhtida, et MS Teamsis on seda
teha ebamugav, kui osad komisjoni liikmed on kohapeal.

Mina ise olen jõudnud järeldusele, et sellisena osalemine ei ole õige.
1.	Komisjonide esimehed/aseesimehed valitakse komisjoni liikmetest
erineva meetodiga KOKS  § 47 esimeste lõigete järgi.
2.	Volikogu esimehel on kohustused, mida saab delegeerida meie pm
kohaselt tema äraolekul aseesimehele.
3.	Komisjon koosseis kinnitatakse volikogu otsusega.

Kuid ma küsin siis lõpuks nii, et kui me oma linna põhimääruses
kirjutaksime niimoodi, et komisjoni esimees võib juhtimise anda üle
aseesimehele ja osaleda komisjoni koosolekul lihtliikmena vajaduse korral,
kas see oleks õige ja mõeldav.

Tänan ette vastuse eest ja olen veel tänulikum, kui saan vastuse selle
nädala jooksul.

Olen valmis täiendavalt selgitama olukorda.

Lugupidamisega

Ene Rink
Viljandi linnasekretär